קווים לדמותו של אייפון בישראל - חלק ב': סקירת אפליקציות מקומיות

אביחי אפוטה
11-12-2009 07:05

אפליקציות, זה שם המשחק. כולם רוצים אותן ולכולם פתאום יש אותן. יממה לאחר ההשקה "ההיסטורית", אנחנו מביאים לכם את מבחר האפליקציות הישראליות שיתאימו לתכשיט החדש שלכם.

 

כפי שתיארתי זאת בפסקה האחרונה של חלק א' (קווים לדמותו של אייפון): חנות האפליקציות המקוונת של Apple (ה- App-Store), ועולם האפליקציות של האייפון, מהוות למעשה את לב ליבו ומרכז כוח המשיכה של המכשיר.

מעבר לכל יכולותיו (או יש שיאמרו אי יכולותיו) הדגש העיקרי בכל מה שקשור לאייפון הוא נושא האפליקציות שניתנות להורדה, בתשלום או בחינם, דרך חנות האפליקציות המקוונת שבתוכנת ה- iTunes או ישירות מהמכשיר. מהמכשיר עצמו יורדת "ההתלהבות" די מהר מכפי שאפשר לחשוב, בטח ובטח לאחר התנסות עם שלושה דורות של אותו מכשיר (פחות או יותר) ששומר על אותו קו עיצובי ואותה מערכת הפעלה (IPhone OS).

הדבר שמזרים את הדם והחיים (והמזומנים כמובן) למכשיר הנהדר הזה של 'אפל' (כמו גם ל- iPod Touch) זה היצירתיות, ההתמדה, החדשנות, ההתלהבות וההשקעה של עשרות אלפי מפתחי האפליקציות בעולם כולו. חנות האפליקציות של 'אפל' כבר מזמן עברה את 100,000 האפליקציות שניתנות להורדה ממנה, קהילת המפתחים מתפתחת ומשודרגת מיום ליום עד כדי קורסים וחברות ייעודיות לפיתוח אפליקציות, תזרימים של מילוני דולרים בין המפתחים ל- 'אפל' ולקונים וזה רק הולך ומשתבח.

גם לישראל יש נציגות לא קטנה בתחום האפליקציות ובחרנו להציג את הבולטות שבהן. צריך לציין שזה משול לטיפה בים, אבל היי! רק אתמול קיבלנו אייפון...

אפליקציות ניווט

זה אולי התחום הכי פופולארי של אפליקציות אייפון בכל העולם, וגם עבור הישראלים יש מבחר לא קטן:

הוותיקה - WAZE

אחת מהאפליקציות הישראליות הוותיקות של האייפון. חוץ מניווט על מפת ישראל, בעברית מלאה ובצורה מאוד מדוייקת - WAZE ייחודית מהבחינה שהיא יוצרת "קהילת נהגים" בישראל. כל נהג שעושה שימוש בתוכנה בזמן הנהיגה מופיע על המפה באמצעות 'אייקון', ומאפשר לנהגים לתקשר זה עם זה בהעלאת הודעות כתובות ותמונות. יחד עם זאת, האפליקציה מעדכנת בזמן אמת את הנהגים על אירועים חריגים בכבישים בזמן-אמת (תאונות, מחסומים, פקקי תנועה וכד').

WAZE

 

מחיר: חינם.

המשוכללת - ITuran GPS

אפליקציית ניווט מבית 'איתוראן' הישראלית. התוכנה של איתוראן מורדת בתצורה מלאה למכשיר האייפון, כלומר, המפות נשמרות על גבי המכשיר והניווט נעשה באמצעות רכיב ה- GPS הפנימי של המכשיר בלבד. בנוסף, האפליקציה של איתוראן מאפשרת ניווט בתלת-מימד (3D). לסקירה מקיפה של התוכנה לאייפון, בדקו מה היה לאלי כרמי לספר עליה - ביקורת על איתוראן GPS ל- אייפון.

איתוראן

 

מחיר: 69.99 דולר

התוכנות הזהות - סלקום 'נוויגטור', אורנג' GPS ו- 'נוויגטור' GPS של פלאפון

שלושת המפעילות הסלולאריות הבכירות בישראל השיקו את אפליקציות הניווט שלהן ממש בסמוך להשקה הרשמית של המכשיר. למרבה הפלא (או שאולי לא..) שלושתן פותחו על-ידי אותה מפתחת (Tel-Map). התוכנות עצמן לא רעות בכלל וכוללות המון נקודות עניין יעילות כגון תחנות דלק, מסעדות, כספומטים וכד'. להבדיל מתוכנת ניווט מלאה (כמו האפליקציה של איתוראן), במקרה הזה המפה נטענת תוך כדי גלישה ברשת הדור השלישי, ולכן שלושתן כרוכות בתשלום חודשי. הורדת האפליקציה היא בחינם.

סלקום
 
 אורנג'
 
 פלאפון

מחיר:

סלקום - חודש ראשון חינם ולאחר מכן 11.99 ש"ח לחודש
אורנג' - 21.18 ש"ח לחודש
פלאפון - חודש ראשון חינם ולאחר מכן 19.90 ש"ח לחודש


הנחבאת אל הכלים -
IGO

כל מי שמעורה ב- "סצנת" הניווט מכיר את תוכנת הניווט IGO. בכל מה שקשור לאייפון, IGO זמינה לכמעט כל העולם, חוץ מישראל. ישנן דיווחים ושמועות על אפליקציית IGO ישראלית עם מפת ישראל אבל נכון להיום אין שום מידע לגבי מתי זו תושק ותהיה זמינה בחנות האפליקציות. באופן כללי, גם זו תוכנת ניווט מלאה (מפות על המכשיר עצמו) וגם מאפשרת ניווט בתלת-מימד.

IGO
 


אפליקציות לחדשות ואקטואליה:

מהטלוויזיה - חדשות ערוץ 2

האפליקציה הרשמית של חברת החדשות של ערוץ 2. מאפשרת את מגוון כותרות היום, עדכוני מזג אוויר, מהדורות מלאות וכתבות ספציפיות הן בווידיאו והן בטקסט, וגם פונקצית "המייל האדום" שמאפשרת שימוש במצלמת המכשיר לתיעוד אירוע כלשהו ושליחתו באופן מיידי לדסק המערכת של המהדורה.

חדשות 2

 

מחיר: חינם.


מהעיתונות - כלכליסט (מבית ידיעות אחרונות) ו- דה מרקר (מבית הארץ)

2 אפליקציות מאוד מומלצות שלמעשה מביאות לאייפון את מיטב הכתבות שמופיעות הן באתר האינטרנט שלהן והן מהעיתון עצמו. דגש חזק על כל נושאי הכלכלה והבורסות השונות כמו גם כתבות ווידיאו בדה-מרקר והקיקטורה היומית בכלכליסט.

כלכליסט
 
 דה מרקר

 

מחיר: 2 האפליקציות ניתנות להורדה בחינם.

מהאינטרנט - וואלה!

האפליקציה הרשמית של אתר האינטרנט של וואלה!, עם אפשרות לעריכת הערוצים האהובים עליכם בדף הבית, אפשרות למבזקים אחרונים, תוצאות ספורט, מזג אוויר ועוד.

וואלה
 
מחיר: חינם.

Israel News

אפליקציה חביבה וותיקה שמאגדת בתוכה מספר גדול של ערוצי חדשות מהאתרים המובילים בישראל. מאפשר לכם להגדיר את ערוצי החדשות מכול אתר אקטואליה מוביל (Ynet, NRG, הארץ, גלובס ועוד) וכן גם ערוצים ספציפיים בכל אחד מהם לפי העדפותיכם.

ישראל ניוז

 

מחיר: 1.99 דולר


אפליקציות בנקים:

שתיים טובות אחת מיותרת

בנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק הפועלים.

אלו אולי האפליקציות הנדרשות ביותר למכשיר מהסוג הזה. מאפשרות מעקב אחרי חשבונות העו"ש, חיובי כרטיסי האשראי, הלוואות, מדדים וכד'. בשלבים מאוחרים יותר תתכן האפשרות לעשיית פעולות ממשיות בחשבון מאשר רק צפייה במידע. 2 האפליקציות הטובות הן אלו של בנק דיסקונט ובנק לאומי, שעלות הפיתוח שלה הוא כמיליון ש"ח. כיאה לנושא רגיש כמו מידע של חשבונות בנק, ניתן דגש מאוד חזק על כל נושא האבטחה של האפליקציות האלו ולכן בכל כניסה מחדש לאפליקציה תדרשו להזין את פרטי המשתמש והסיסמאות. אולי מהסיבה הזו דווקא האפליקציה של בנק הפועלים היא הפחות "משוכללת" מהשתיים האחרות כיוון שזו פותחת בדפדפן המכשיר את מסך הכניסה לחשבון הבנק באינטרנט ולא בבסיס האפליקציה עצמה. יש שיאמרו שכך יותר בטוח, אבל בטוח שזה פחות נוח.

לאומי
 
 דיסקונט
 
 פועלים
 
מחיר: שלושתן ניתנות להורדה בחינם.

אפליקציות תוכן שימושי:

דפי זהב

יש מישהו שאין לו את הספר הצהוב הזה בבית? אז עכשיו קיים גם באייפון.

דפי זהב
 
מחיר: חינם

זאפ-השוואת מחירים

גם כן מקבוצת דפי זהב, אתר השוואות המחירים הפופולארי ברשת גם על האייפון. כולל תמונות, חנויות, מספרי טלפון להזמנות וכתובות אינטרנט לאתרי המכירה.

 זאפ
 
מחיר: חינם

Win-Win

ואם אתם דווקא בקטע של יד שניה, תוכלו לעשות זאת גם דרך האייפון. רכבים, דירות/בתים ובכלל מוצרי יד שניה.

 WIN WIN

מחיר: חינם

Fly TLV

אפליקציה מאוד שימושית לנוסע המתמיד, וגם למי שלא. מעקב אחר טיסות (נחיתות/המראות) של כמעט כל חברות התעופה, שדות התעופה ועוד.

FLY TLV
 
מחיר: חינם

Israel Money

שערי מט"ח מתעדכנים בזמן אמת ואפשרות להמרות שונות של כל אחד מהם. כמו כן, גם עדכונים וחדשות מהזירה העסקית והכלכלית וכן עדכונים מהבורסה בישראל.

israel money
 
מחיר: חינם

אפליקציות ספורט:

ONE ו- ספורט 5

אתרי הספורט המובילים מקבלים אפליקציות ייעודיות לאייפון. תוצאות  LIVE מכל ענפי הספורט ומבזקי חדשות.

one
 
 sport 5
 
מחיר: שתיהן ניתנות להורדה בחינם.

אפליקציות תוכן:

Ireshet

האפליקציה הרשמית של הזכיינית 'רשת' בערוץ 2. הזרמה של מדיה וקטעים ממבחר התכניות של הזכיינית לאייפון.

רשת
 
מחיר: 0.99 דולר

אורנג' TV

פורטל המדיה של חברת אורנג'. גם כאן תקבלו הזרמת מדיה לאייפון, אבל עם שלל ערוצים מגוונים כגון CNN, חדשות 10, ניקולודאון, MTV ועוד. איפה הקאץ'? האפליקציה לא מאפשרת חיבור באמצעות רשתות אלחוטיות (WiFi) אלא רק באמצעות רשת הדור השלישי.

 אורנג' TV
 
מחיר: חינם

Israel Radio

מבחר תחנות הרדיו הישראליות (גלגל"צ, רשת ג', גלי צה"ל ועוד) בהזרמה ישירה אל האייפון.

רדיו
 
מחיר: 1.99 דולר.
 
בקטנה:
 
אם רוצים להיווכח עד כמה חברת 'אפל' העולמית תופסת את מפעילות הסלולאר שלנו באזור החלציים, ולוחצת חזק, צריך רק לצפות בקמפיין הפרסומי שעלה אתמול בערב לראשונה בטלוויזיה. מי שמכיר את פרסומות האייפון שמשודרות מעבר לים (ומי שלא אז תמצאו אותן בקלות ב- You-Tube) וצפה בקמפיין המגויר אצלנו, בטוח שחרר איזה גיחוך קל בכל פעם שהקריין אמר: "אפס" (Apps) במקום לומר "אפליקציה". אגב, גם הכיתוב בעברית של המילה הלועזית המעוברתת בסופה של הפרסומת לא מוסיף להן נקודות זכות.
מעבר לתגובות בפורום