TVIX 6600 - סטרימר הדגל של DVICO, ביקורת

ליאור קורן
09-12-2009 06:45

TVIX 6600 הוא הדגם החדש של DVICO שמכוונת גבוה עם יכולת ניגון כותרי Blu-ray כולל תפריטים, כרטיס רשת אלחוטי ואפשרות התקנת טיונר DTT. בדקנו אותו.


Dvico ממצבת את עצמה בשנה האחרונה כמותג יוקרתי בתחום הסטרימרים, היא עשתה זאת בזכות דגם 6500 שנחשב כמוביל בתחום, האם גם דגם 6600 החדש יסומן כמנהיג?
עיצוב המכשיר נראה אלגנטי למראה, עם חלק עליון וחלק מהחזית שמגיעים בגימור דמוי אלומיניום מוברש (עשוי פלסטיק).

הפס השחור, אותו ניתן לראות בקדמת המכשיר, מחולק לשורות לחצנים, המאפשרים לבצע פעולות שונות, ללא עזרת השלט.


TVIX 6600


החזית עשויה משטח חלק ואטום למראה, כאשר מדליקים את ה- 6600, מופיעות ספרות כחולות כחלק מצג המידע.


TVIX 6600


כרטיסי זיכרון
דופן שמאל, חושפת קורא כרטיסים עבור כרטיסי זיכרון SDHC המשמשים במצלמות דיגיטליות (סטילס וגם וידאו). על דופן זאת, ניתן לראות גם שבכת אוורור שחושפת מאוורר פנימי המוציא אויר חם מתוך פנים המכשיר.


TVIX 6600


חיבורים
צידו האחורי של ה- TVIX החדש כולל את החיבורים הבאים: יציאה לכל חשמל, חיבור USB-Slave עבור קישוריות ישירה עם מחשב PC, שני חיבורי USB-HOST עבור התקני זיכרון חיצוניים, כניסת רשת חוטית (וגם כרטיס רשת אלחוטי פנימי), יציאת HDMI 1.3, יציאת וידאו קומפוזיט ויציאות אודיו SPDIF – קואקסיאלית + אופטית בתוספת יציאת RCA אנלוגית.

בפינה השמאלית-תחתונה, ניתן לראות הכנה לטיונר DVB-T שימכר בתוספת תשלום, טיונר זה יאפשר לקלוט שידורים של ערוצי DTT בישראל.

TVIX 6600


התקנת כונן קשיח פנימי

ה- TVIX 6600 כוללת אפשרות להתקנת דיסק קשיח פנימי מסוג 3.5". לצורך זה, יש להוציא את כיסוי הפלסטיק שנמצא בדופן (ללא ברגים), לחבר מתקן פלסטיק (כסוף) עם בורג אל הדיסק הקשיח (המתקן מצורף בערכה) ולבסוף להחליק את הדיסק למקומו, שם ממתינים לו שקעי SATA ומתח (אין צורך בכבלים).

TVIX 6600


באריזת המכשיר, ניתן למצוא כבל USB-SLAVE עבור חיבור ישיר למחשב, כבל וידאו HDMI וגם כבל קומפוזיט עם אודיו, כך שאין צורך ברכישת כבלים נוספים עם ה- TVIX.

TVIX 6600גרסת קושחה
הדגם שסקרנו, מגיע במקור עם גרסת הקושחה האחרונה 1.8.7, מצאנו אותה מעט לא יציבה, כאשר המכשיר קפא או אתחל את עצמו מספר פעמים, למשל בעת ניגון קבצי Blu-ray או חיפוש רשת, כך שהחלטנו לדלג אל גרסת הבטא האחרונה 1.9.1 וורסיה B5 שגם הוסיפה תכונות חדשות למכשיר.


תפריט מעוצב
ממשק דף הבית מעוצב באופן יפה מאוד לעין, עם אייקונים גדולים וצבעוניים המתחלפים בינהם עם אלמנט של תלת מימד.


TVIX 6600


הגדרות

הגדרות אודיו
אלו מאפשרות להגדיר סוג אות עבור יציאת HDMI או SPDIF בנפרד, ניתן לבחור האם האות יצא בצורתו ה-"גולמית" (מוגדר בתפריט כ"דיגיטלי") או יעבור המרה לאות אנלוגי שני ערוצים.
ה- 6600 מבצע המרת סטריאו לאות DTS וכך מאפשר גם לשמוע את פסקול הסרט דרך רמקולי טלויזיה.

TVIX 6600


הגדרות וידאו
בתפריט זה, ניתן לבחור מספר רזולוציות המתחילות ב- NTSC ונגמרות ב- 1080P 60Hz, מי שיחפש את 1080p 24Hz, ימצא אותו בתפריט "מיתוג וידאו אוטומטי" שמצביע רק על ערך זה ואינו מרמז על PAL או NTSC.

TVIX 6600


רשת חוטית וגם אלחוטית
הגדרות הרשת, מאפשרות חיבור רשת חוטי או אלחוטי (בתקן WiFi 802.11n), כמו גם הגדרת תיקיות או כוננים משותפים ברשת. מי שמשתמש באופציית ה – FTP, ימצא כאן את הסיסמה הנדרשת.

תפריט MISC אחראי על הגדרות שומר מסך, צבע כתוביות, מהירות המאוורר (מתוך חמש אפשרויות) וגם קביעת סיסמה לספריה.
הגדרות המערכת (System), שולטות על שפת התפריטים (כולל עברית), אופן הצגת רשימות קבצים, אפשרות עדכון גרסה דרך האינטרנט (תכונה שנוספה רק בגרסת 1.9.1) ועוד.

ניווט בתיקיות ומעבר בין התקנים / מקורות

ה- TVIX 6600 מאפשר שלוש אפשרויות של תצוגת תיקיות, הראשונה היא תצוגת רשימה פשוטה, השניה היא תצוגת רשימה עם חלונית תצוגה מקדימה של הקובץ והשלישית היא תצוגה עם צלמיות (מחייבת המצאות קבצי תמונה מתאימים בתיקיית הוידאו).
האפשרות השלישית, עדיין לא עבדה בגרסה שבדקנו והציגה תיקיות ללא תמונות.

כאשר עומדים עם הסמן מעל קובץ בתיקייה, בצד שמאל – תחתון של המסך, מופיעים נתוני משקל הקובץ ותאריך יצירתו.

TVIX 6600


בצד העליון של המסך, מופיע פס אייקונים המציג רשימת התקנים / מקורות פעילים שמחוברים באותו הרגע לסטרימר. לחיצה על חץ שמאל בשלט מעבירה בין ההתקנים השונים.
במקרה בו ישנו יותר ממקור אחד המחובר לאותו סוג התקן (למשל מספר כונני רשת או כונני USB) יופיעו מספר עיגולים לבנים בצד אייקון ההתקן וניתן יהיה לעבור בינהם.

ניגון קבצי מדיה

וידאו
ה- TVIX 6600 גילה כושר פענוח מכובד ביותר והצליח לנגן קבצים בפורמטי וידאו כגון MKV, קבצי AVI, כולל גם קבצים שצולמו במצלמות סטילס ולא הצליחו להתנגן כשורה בסטרימרים אחרים. קבצי MTS / M2TS ממצלמות וידאו (AVCHD), נוגנו ללא בעיה מיוחדת, ה- 6600 ניגן גם קבצי MOV, למעט חלק קטן מהם שלא צלח.

TVIX 6600


TVIX 6600איכות התמונה היתה חדה ומפורטת, חושפנית לגבי איכות הסרט במקור, דגם זה מסמל שינוי בחברת DVICO, שעברה לערכת שבבים Realtek 1283 וזאת לאחר שהיתה נאמנה למשך מספר שנים למעבדים מתוצרת חברת Sigma המתחרה.
גם ה- XTREAMER משתמש בשבב דומה או זהה (החברה מצהירה על שבב 1283 "Special Edition") ולנו נותר לתהות על ההבדלים בינהם.

בזמן ניגון סרט, לחיצה על מקש Setup בשלט מעלה תפריט כיוון תמונה שמאפשר לשנות פרמטרים כמו בהירות, ניגודיות, רווית צבע ו- Hue.

דילוג בזמן
בזמן צפיה בסרט, ניתן להאיץ קדימה או אחורה בקצבים של בין X2 ל- X32, פונקציה זו פעלה היטב עם קבצי AVI למשל, אך הפגינה ביצועים פחות חלקים עם קבצי MKV (קפיאות רגעיות של התמונה מעבר למקובל למשל).  
בנוסף, בעת הרצה קדימה ואחורה, למשל, הכתובית האחרונה שהוצגה על המסך נשארת תקועה במקומה לאחר סיום ההרצה (גם אם אין דיבורים בסצנה המוצגת), עד שמגיע תורה של כתובית חדשה להופיע.

מלבד השימוש בחיצים ימינה / שמאלה, לחיצה על שני מקשי החיצים האחרים (מעלה / מטה) מקפיצה את הסרט ב- 15 שניות קדימה או אחורה, לעומת זאת, לחיצה על אחד ממקשי הספרות בשלט, מקפיצה לפרק הנושא מספר זה, ה- TIVX מחלק את הסרט ל- Chapters ולחיצה לדוגמא על מקש 3 מביאה אל Chapter 3.

אפשרות אחרת לדילוג לנקודת זמן אחרת בסרט הנצפה היא GOTO שמעלה על המרקע ממשק דומה לזה שראינו ב- פופקורן C200, המציג פס זמן עם מראה מקום המשנה את מיקומו בהתאם לציון הזמן אות מכניס המשתמש.
בנוסף, ניתן לקבוע גם Bookmark – נקודת ציון אליה ניתן לחזור מאוחר יותר.

TVIX 6600


קבצי Blu-ray / DVD
סטרימר ה- 6600 מגיע עם תכונה בולטת, זו היא היכולת להגדיר כיצד הסטרימר יתייחס לקבצי RIP / Image, האם יקרא אותם ככותר Blu-ray שלם (כולל תפריטים מלאים או בגרסת Lite) או יציג את הקבצים השונים בתיקיה ויאפשר לנגן קבצי וידאו באופן פרטני (ולהוסיף להם קבצי כתוביות SRT למשל).
אפשרות זאת מצויה בתפריט MISC והיא קרויה "ניווט חכם ב- DVD".

כאשר הניווט מוגדר כ-"חכם", לחיצה על הסמן כאשר הוא נמצא על ספריית כותר, תתחיל לנגן את הקבצים ככותר בלוריי לכל דבר, עם הודעות האזהרה בפתיחה, תפריטים שונים וכמובן את הסרט עצמו.
כיצד מתמודד ה- TVIX 6600 עם ניגון סרטי Blu-ray? בבדיקות שערכנו, התוצאה היתה מעורבת: הכותר "קזינו רויאל" התנגן כשורה, לעומתו, המופע של סלין דיון (לאס ווגאס) הציג תפריט, אך לאחר שנבחרה בתפריט אפשרות ניגון הסרט, פסקול המופע החל להתנגן ברקע (בעוד שקופית התפריט עדיין מופיעה על המרקע) ולאחר מספר שניות פסק הניגון; תופעה זו חזרה גם עם דיסק ההדגמה של DTS Master Audio.
עם הכותר "אני אגדה" היתה הצלחה חלקית: פעמיים הצלחנו לנגן אותו בהצלחה, אך פעמיים אחרות, נתקע הסרט עוד בתחילתו.

לאחר מעבר אל מצב צפיה "רגיל", תוך כדי גישה ישירה אל קובץ הוידאו M2TS, התנגנו כל הקבצים הנ"ל ללא כל בעיה, כך שהבעיה נותרה רק במצב צפיה "חכם".

לעת עתה, המכשיר אינו תומך בהעברת פורמטי אודיו HD (כגון Dolby TrueHD ו- DTS Master Audio), אך הוא מבצע Downmix מוצלח של DTS Core אל סטריאו.


מוזיקה ותמונות
דגם זה תומך במגוון פורמטי אודיו, בדקנו אותו עם קבצי MP3 ו- FLAC שנוגנו ללא בעיות. בזמן השמעת קובץ אודיו, מוצגים שאר הקבצים ברשימה כשהם מעל ומתחת לאותו שיר מתנגן, כך שניתן לחפש שיר נוסף בתיקיה בזמן האזנה ולעבור אליו באופן מיידי.
כאשר בוחרים לצפות בתמונה, ניתן לסובב אותה (Rotate) בעזרת מקשי החיצים בשלט, לבצע זום עד לגודל X16 וגם לקבל מידע מפורט על קובץ התמונה בעזרת מקש Info.

TVIX 6600

ניגון מכרטיס זיכרון
דגם זה כולל גם קורא כרטיסים מובנה, בדקנו אותו עם כרטיס זיכרון SDHC שמשמש במצלמת וידאו HD.
את התמונות, הציג ה-6600 ללא בעיה, אך בעת גישה אל תיקיית ה- AVCHD, המכשיר נתקע ואתחל את עצמו.
שינינו את הגדרת הניווט מ-"חכם" אל "רגיל" והבעיה נפתרה, כאשר במצב זה מקבל המשתמש גישה ישירה לקבצי הוידאו ומנגן אותם באופן ישיר.



תמיכה בעברית – ממשק וגם כתוביות

TVIX 6600ה- TVIX 6600 מציג תמיכה נאה בעברית בדמות ממשק מתורגם, יכולת הצגת שמות קבצים בעברית וגם הצגת כתוביות SRT בעברית.
על מנת שהמכשיר יציג כתוביות עם קידוד עברי, יש לעבור לתצורת ממשק עברי, לא ניתן כרגע לצפות בכתוביות עברית עם ממשק באנגלית, בנוסף, ניתן לראות מדי פעם מילה סינית בממשק שלא תורגמה עדיין לעברית (כמו למשל בתפריט כתוביות).
הפונט שנבחר לכתוביות עברית נראה ארכאי למדי ונמליץ להחליפו בהקדם בגרסת הקושחה הבאה, גם סימני הפיסוק צמודים לצד שמאל, במקום למילה הימנית.
תפריט הכתוביות, מאפשר לשנות מיקום שלהן, גודל וגם סנכרון. במצב ברירת המחדל, גודל כתוביות של 72pt גרם להופעה של שלוש שורות תרגום, אולם הקטנה שלהן (לערך של 52pt למשל), החזירה את המצב לשתי שורות.

TVIX 6600


תפקוד דרך רשת

ה- TVIX 6600 מסוגל לנגן קבצי מדיה מהרשת במספר אופנים:
1. דרך DLNA / UP&P, מה שמחייב התקנת תוכנת מדיה סרבר מתאימה על המחשב.
2. SAMBA / NFS: הסטרימר דורש התקנת תוכנה בכדי לעבוד במצב NFS שהוא המתאים ביותר עבור הזרמה של קבצי וידאו בעלי קצב נתונים (Bitrate) גבוה.
לצורך זה, יש להתקין את תוכנת TVIX NetShare במחשב (התקנו את גרסת 2.12), היא מאפשרת להצביע על ארבעה מיקומי רשת (תיקיות או כוננים שלמים) כשיתופיים.
לאחר מכן, יש להשלים את התהליך בתפריט הגדרות Network במכשיר (סימון מיקומי הרשת הרלוונטיים).
בזמן הפעלה ראשונה של התוכנה, יש לבצע תהליך אימות של המכשיר שמתבצע ע"י חיבור ה- TVIX 6600 אל המחשב דרך חיבור ה- USB Slave ולאחר מכן, הזיהוי מושלם וניתן לעבוד דרך הרשת.

TVIX 6600


הלכה למעשה, ביצועי הזרמת קבצים שונים דרך הרשת (NFS) היו מצוינים, לא נתקלנו בכל קושי בניגון קבצי וידאו מסוגים שונים, כולל כותרי Blu-ray שלמים וקבצים עם ביטרייט של 30Mbps-40Mbps.

רשת אלחוטית
הגרסה שבדקנו - TVIX HD M-6600N, מגיעה עם כרטיס רשת אלחוטי בתקן N, תהליך מציאת הרשת והתחברות אליה היו מהירים.
קצבי ההעברה מתאימים יותר לצפיה בתמונות והאזנה לשירים או העברת סרטי וידאו בקצבים של עד 720p (וגם זה, רק כאשר ישנם תנאי רשת אידאליים בבית).
במהלך השימוש ברשת, נתקלנו במספר מקרים בהם המכשיר אתחל את עצמו בעת שיטוט בתיקיות.

אתרי אינטרנט

פונקציה זו, שקרויה בתפריט הראשי "IMS", מעלה על המרקע רשימת אתרים ושירותי אינטרנט.
ההיצע מוגבל למדי כרגע ולא מתקרב לרשימה המכובדת שמגיעה עם ה- XTREAMER למשל, כניסה לאתר YouTube מציגה רשימות סרטונים, אך הם לא מתנגנים.

TVIX 6600


ניתן גם לחפש סרט ע"י חיפוש חופשי (עם מקלדת וירטואלית המופיעה על המסך), אבל לא ניתן לנגן אותו.

אתר הסרטים YouKu, מציג לעומת זאת סרטונים סיניים בהצלחה.

אתר Picasa, מאפשר להציג תמונות שונות (גם בחיפוש חופשי) ועושה זאת ללא בעיה מיוחדת.

TVIX 6600


בנוסף, ישנה גישה לאתר המציג תחזיות מזג אויר (גם של ערים שונות בישראל) וגם לעדכוני RSS של אתרי חדשות מובילים כמו CNN, BBC ואתרים סיניים.

טיונר DVB-T
את המכשיר, ניתן יהיה לרכוש בתוספת טיונר DVB-T שיאפשר צפיה והקלטה של ערוצי ה- DTT החינמיים, כולל גם אופציית Timeshift בזמן אמת.
זוהי אפשרות מבורכת בהחלט שתגדיל את שימושיות המכשיר, למשל בחדרי שינה בהם לא מעוניינים להתקין ממיר נוסף של חברות הכבלים או הלווין.

שלט רחוק
לאחר שהתרשמנו משלט ה- C200, שלט ה- 6600 מאכזב בגלל החוסר בתאורת מקשים וגם עקב צפיפותם והקושי במציאת המקש הנכון לפונקציה הדרושה בזמן תפעול בחדר חשוך.
חלק מהמקשים עשויים חומר זרחני שמקל במשהו את התפעול, אבל היינו שמחים אם מקשים חשובים כגון "Menu" (שמחזיר לתפריט הראשי), היו ממוקמים במקום נגיש יותר ולא בין שלל מקשים קטנים וזהים בגודלם.

סיכום

Dvico משיקה את דגם ה- 6600 שאמור ליטול את המושכות מדגם 6500 אותו הוא מחליף.

עיצוב המכשיר, מרמז על המטרה, גם התפעול השקט תורם לרושם: המאוורר מתגלה כחרישי מאוד, במהירות אמצע למשל (3 מתוך 5), ניתן לשמוע אותו, רק כשמתקרבים מאוד למכשיר.


נראה כי בשלב זה, קושחת ה- DVICO TVIX 6600 מספקת ביצועים טובים מאוד בכל מה שקשור לניגון קבצי מדיה דרך התקנים שונים - כולל עבודה מצויינת עם רשת, זאת לעומת הקושחה של המתחרה מבית פופקורן שמוצלחת יותר מבחינת התמודדות עם כותרי בלוריי, מהתרשמות שלנו, היא גם מגיעה פחות למצבי "אתחול".

 
ההרגשה הכללית היא של קושחה שעדיין לא בשלה ב- 100%, הניסיון מדגמי החברה הקודמים כמו TVIX 6500 או 4100 הראה שתוך מספר חודשים הליקויים מתוקנים ונוספות תכונות חדשות, אנו מקווים כי כך יהיה גם במקרה הזה.
 
מול C200 ה- 6600 מציע כרטיס רשת אלחוטי פנימי + אפשרות התקנת טיונר DVB-T שמאפשר גם הקלטה, הפופקורן מצריך רכישת כרטיס רשת אלחוטי, יש לו שלט רחוק מרשים, אפשרות התקנת כונן בלוריי פנימי והוא מנגן בהצלחה כותרי Blu-ray - כולל תמיכה בפורמטי האודיו החדשים (אם כי לא מאפשר גישה ישירה לקבצים כדוגמאת ה- 6600).

מה שאותנו משמח לראות מהצד, הוא כי שתי החברות השכילו לפתח סטרימרים בעלי אופי ותכונות יחודיות, מה שמאפשר אפשרות בחירה ואלטרנטיבה אמיתית שיכולה להתאים לצרכים היחודיים של כל משתמש.


ציון:

מחיר: 2,800 ₪

משווק ע"י: חנות "העולם הדיגיטלי".

מפרט עיקרי Dvico TVIX HD M-6600N Review

וידאו
- תמיכה בכל סוגי הקידודים הנפוצים לרבות H.264, MPEG 1-4, WMV9, VC-1, RealVideo, FLV, Xvid HD.
- תמיכה בסוגי הקבצים MKV, AVI, VOB, WMV, MOV, ASF, ISO, IFO, TS, TP, MP4, M2TS, MTS ועוד.

אודיו
- יכולת ניגון אודיו בקידודים Dolby Digital, WMA, FLAC, AAC, MP1, MP2, MP3, LPCM, Vorbis.
- העברת אודיו מתקדם לרסיבר (Pass-Thru) של DTS, Dobly Digital, Dolby Digital Plus.
- תמיכה ב- DTS Downmix שמאפשר לצפות בסרטים עם סאונד בקידוד DTS בלי חיבור לרסיבר.

טיונר דיגיטלי והקלטה (בתוספת מחיר)
- טיונר דיגיטלי כפול המאפשר לצפות בערוץ אחד ולהקליט ערוץ אחר או להקליט שני ערוצים ולצפות בסרט ממקור אחר.
- פונקציית TimeShift לעצירת שידורי טלויזיה באמצע הצפייה וחזרה לצפות בהם מהנקודה שבה הם הופסקו.
- יכולת הקלטה באיכות HD וחיבור ל- EPG (לוח שידורים אלקטרוני) לתכנון הקלטות עתידיות.

קישוריות
- חיבור לרשת הביתית באופן קווי (RJ45) או באופן אלחוטי בתקן WIFI 802.11N.
- תמיכה בפרוטורולי רשת : Samba Client, Samba Server, NFS, FTP, UPNP.

חיבורים
- יציאות וידאו HDMI 1.3a, Composite.
- יציאות אודיו אופטית, קואקסיאלית ויציאת RCA.
- מקום להתקנת HDD בנפח של 2TB.
- שתי כניסות USB Host להתקנים חיצוניים.
- קורא כרטיסים מובנה לכרטיסי SD, MMC, Memory Stick.

- מימדים של 215x215x70 מ"מ.
- משקל של 1.381 ק"ג ללא כונן קשיח.

מעבר לתגובות בפורום