האזנה ראשונה: קדם מגבר Cary CPA1

נמר לוי
16-09-2007 01:46

חברת Cary יוצאת עם קדם מגבר סטריאו טרנזיסטורי חדש. נמר טועם ומתרשם מדגם CPA1.

ושוב אני מחבר Pre Amp נוסף ומגלה את ההשפעה הגדולה שיש לו על המערכת.
הסינרגיה בין הרכיבים השונים חשובה מתמיד ואת התוצאות אני מגלה בבדיקה הזאת ביחד עם קדם המגבר מתוצרת Cary

Cary הינה חברת אודיו ותיקה אשר מתמחה בתחום ה-Hi-End מזה שנים רבות, מומחיות החברה היא בתחום ציוד השפורפרות אך לאחרונה יצאו בסידרה טרנזיסטורית חדשה אותה ניבחן היום. הדגם הנבחן חולק את אותה קופסא מסדרת הקולנוע ביתי של החברה אך הקרביים שונו לחלוטין ומתרכזים בעולם הסטריאו.

לאחר שביקשתי לסקור את המוצר החדש שהגיע ארצה, בא אלי אייל פור (אודיו פידליטי) כשאליו צמוד קדם המגבר CPA1 שמהווה מדרגת כניסה למוצריה הטרנזיסטורים של החברה.

מבט ראשון

CARY CPA1קדם המגבר החדש מזכיר מאוד את מעבדי החברה בתחום הקולנוע הביתי, בחלקו הקידמי התחתון פס שחור ומעליו ממשיך צבע כסוף, בצידו הימני מתבלטת חוגת הווליום ובמרכזו מסך LCD המציג את העוצמה ואת הכניסה הפעילה, בחלקו התחתון מסודרים בשורה כפתורי בחירת הכניסה, צבועים באפור על רקע הפס השחור, בצידו השמאלי יציאת הגברת האוזניות (חשוב מאוד למי שאינו מעוניין להשקיע במגבר יעודי לאוזניות).

אחוריו של קדם המגבר חושפים שלל כניסות ויציאות ביניהן מעקף לצורך קולנוע ביתי (יתרון), יציאות XLR בלאנס מלא ובנוסף יציאות RCA כפולות בכל צד המאפשרות לחבר את קדם המגבר לשני מגברי הספק בו זמנית.

קדם המגבר בנוי בתצורת דואל מונו שזה אומר שני מעגלים נפרדים, אחד לימין ואחד לשמאל. שיטה זו היא שיטה ידועה ומוכרת ממכשירים שעולים לרוב פי כמה. במילים אחרות, נראה כי Cary לא חסכו בדבר.


השלט

כאחד שנוהג להאזין למוסיקה בחושך אזהיר אתכם כי ללמוד את השלט הזה ולהישתמש בו במצב עיוור זו משימה בלתי אפשרית מכיוון שהשלט חולק שליטה על קדם המגבר וגם על נגן הדיסקים מאותה סידרה, נכון שמדובר ביתרון וחיסכון בשלט נוסף אך ריבוי הלחצנים בהחלט לא נוח לשימוש עיוור.

השלט מאפשר שליטה מלאה על כל הפעולות שאפשר לעשותן מהמכשיר עצמו לכן ריבוי הכפתורים הכרחי, השלט מגיע בצבע שחור, הוא עשוי פלסטיק שנראה די פשוט אך מרגיש מסיבי יחסית לשלטים ה"פשוטים" שיצא לי לבחון.


נתונים

Preamplifier Inputs 1 pair balanced XLR connections
6 pair single-ended RCA connections Preamplifier Outputs 1 pair balanced XLR connections
2 pair RCA connections Controller Connectors 1 - 3.5mm “mini plug” jack for IR input
3 - 3.5mm “mini plug” jack for trigger out
RS 232 full remote configuration interface Volume Control Range 63.0 dB Gain Resolution 1.0 dB steps Input Impedance
100k Ohms on RCA
200k Ohms on XLR
Rated Output RCA - 1 Volt (8 volts maximum)
XLR - 2 Volts (16 volts maximum) THD+N <0.001% Frequency Response + 0.1 dB from 5 Hz to 100 kHz Signal-to-Noise Ratio 120 dB "A" weighted Voltage Gain 26.8 dB Power Input 110/117 or 220/234 Volts AC @ 50-60 Hz Power Consumption
50 watts
Weight 22 lbs. Dimensions 4.5" H x 17" W x 13" D




אז איך הוא נישמע?

CARY CPA1קטע ראשון שמלווה אותי מזה תקופה לא מבוטלת נכנס למגש נגן הקומפקט, זהו FRAGILE של Isaac Hayes והמבחן יוצא לדרך. תוף הרגל נישמע היטב, מהיר מדוייק ואמיתי, קולו של אייזיק נישמע היטב ברקע, הגיטרות מנגנות מאחור, הסינטיסייזר בולט יותר לעומתן.
הבמה נישמעת ברורה אך התמונה אינה מפוקסת במיוחד, מיקרו הדינמיקה מצויינת ורמת ה- ATTACK טובה, אך התחושה היא שצליל קצת סגור למרות שהפירוט אינו לוקה בחסר.

קטע שני

Cello Concerto - ELGAR + Jacqueline Du Pre - OP.85
שוב חוזרת התחושה של צליל סגור יחסית, אך כזה שאינו לוקה בפירוט חסר, שערות הקשת מורגשות על הצ'לו של ז'קלין וכששאר הצ'לואים מצטרפים הפירוט נהדר אך יש את התחושה שהוא אינו "חי" מספיק, כמו ישCARY CPA1 CUT-OFF בתחום הגבוה.

מבחינת מיקרו ומאקרו דינמיקה קדם המגבר מוכיח שהוא מסוגל להיות תוקפני וחסרונו בצליל הסגור הופך מיד ליתרון: בקטע ה"עליה", בו כל הפילהרמונית מצטרפת הוא מרגיש נעים ולא צועק באוזן. הטונליות טובה מאוד אך רמת האיזון הטונלי אינה מספקת מבחינתי, כנראה בגלל שהתדרים הגבוהים נוטים להיות סגורים.

קטע שלישי

אבישי כהן מתוך התקליט האחרון העונה לשם CONTINU רצועה מספר 4.
כאן בחנתי את יכולתו במאקרו דינמיקה יחד עם סולו הקונטרבאס המפורסם מהמבחנים שלי. אבישי על הבמה והמוסיקה מתנגנת.

כאן הופתעתי לטובה: תמונת הצליל מדהימה, אפשר ממש להצביע על הנגנים ולמקמם במדוייק במרחב הבמה, הפסנתר נישמע אמיתי לחלוטין וחם מאוד, תוף הסנר המוכה על ידי מקל השערות נישמע מפורט אך שוב טיפה סגור.
בסולו הקונטרבאס אני חש במאקרו דינמיקה מצויינת, הבס הדוק ובריא, קל מאוד להבין את הסולו אך עדיין, אם הייתי מקבל תוספת נוספת של צלילים גבוהים, היצירה נישמע מפורט יותר.

סיכום

CARY CPA1ה- Cary CPA1 הוא קדם מגבר טוב, בעל צליל טבעי ומפורט.
אך היה לי קשה להתעלם מהעובדה שהוא בעל אופי צליל הנוטה לכיוון "סגור", לכן רצוי לשלבו עם רמקולים בהירים - שם ישמע במיטבו ללא ספק.
איכות הבניה מצויינת ולמרות שהמכשיר חולק את אותה "קופסא" עם חבריו מפס מוצרי הקולנוע, נערכו בו מספר שינויים חזותיים כדי שלא יראה היי-טקי מידי.

נאמר לי שבחיבורי ה-XLR קדם המגבר הזה נישמע טוב יותר באופן ברור אך אין באפשרותי לבחון זאת מפני שמגבר ההספק שלי אינו כולל כניסות XLR. למי שזה רלוונטי עבורו, מומלץ שיבדוק אספקט זה.
אני סבור ובטוח שעם רמקול בהיר יותר קדם המגבר הזה יכול להוציא צלילים נפלאים, אך רמקול "כהה" לא יטיב עימו.
בכפוף לאופי המערכת שלכם, שווה בהחלט לבחון.

מחיר מומלץ: 7,900 ש"ח


דון על מאמר זה בפורום!


מערכת הסקירה

רמקולים - Aurum Cantus דגם Harmony
מגבר הספק - Xindak Xa8550
קומפקט - Original Cd 2008 Mk2
אינטרקונקט Rca - Xlo סידרת Signature
כבל רמקול - Xlo סידרת Signature
כבלי חשמל - Xindak דגם Pc02

מעבר לתגובות בפורום