פופקורן C200 - סטרימר וגם נגן Blu-ray, ביקורת

ליאור קורן
27-11-2009 16:00

C200 של Popcorn Hour עולה שלב נוסף בסולם האבולוציה של הסטרימרים ומציע יכולות של נגן Blu-ray מלא, זאת במקביל ליכולת הזרמת מדיה של סוגי קבצים מגוונים. ביקורת מכשיר.


דגמי A100 ו- A110 של חברת Popcorn Hour היוו חלק חשוב ובולט במהפיכת הסטרימרים, לאו דווקא בשל מפרטי המכשירים עצמם אלא יותר בשל הפלטפורמה עליה הם היו מבוססים - פלטפורמת ה- NMT שהיוותה בסיס לאינספור דגמי סטרימרים שצצו אח"כ מתחת כל עץ רענן במזרח הרחוק.

אנחנו ב- DTOWN, חשבנו שהפלטפורמה הזו מצדיקה גם קבלת תואר מוצר השנה של 2008.

שוק הסטרימרים משנה כיוון

בשנה האחרונה עבר תחום הסטרימרים מספר טלטלות, למגרש הגיעו שחקנים חדשים בדמותם של דגמי סטרימרים כגון WD TV HD וה- Xtreamer יצרו כללי משחק חדשים בהציעם ביצועים שמתאימים לרוב המשתמשים בקהל הרחב, אך במחיר של כמעט שליש ממה שעלה ה- Popcorn A110 בהגיעו לראשונה לארץ!


Popcorn C200


חברת פופקורן הבינה כי יש בפניה שתי ברירות: או לחתוך במחירי המוצרים ולנסות להתחרות בחבורת הסטרימרים הזולים החדשה או לנסות כיוון חדש לגמרי. ואכן, היא פנתה לכיוון אחר בעוד היא מביטה "מעלה" ומציעה סטרימר שפונה לקהל ה"מתקדם" יותר, כזה שמוכן לשלם את תוספת התשלום בעבור תכונות חדשות.
תוצר המגמה הזו הינו נגן מזרים מדיה - סטרימר חדש: Popcorn C200.

השם החם - Blu-ray

בעוד המשתמש הממוצע קיבל עד היום מענה מלא לצרכיו שכללו בעיקר ניגון קבצי וידאו מסוגים שונים, תמונות ושירים, חובבי הוידאו המתקדמים ביותר, שביקשו לצפות בקבצים בעלי איכות התמונה הטובה ביותר, קרי, כותרי Blu-ray נתקלו במגבלה עקרונית שמנעה מהם להפעיל כותרי בלוריי באופן מלא.
ה- C200 פותר בעיה זו והוא מסוגל להציג כותרי בלוריי במלוא תפארתם, כולל כל התפריטים והאפשרויות, הן כקובץ RIP או בניגון דיסקים דרך כונן Blu-ray שניתן להתקינו במכשיר.

גימור סלוני

כבר ממבט ראשון במכשיר, ניתן לנחש מה חשבו מהנדסי החברה בזמן התכנון ביחד עם אנשי השיווק: לא מדובר כבר במוצר קטן המידות שהגיע ב"גימור פחית קולה" משופר, אלא במכשיר בעל עיצוב ומידות "סלוניות" לכל דבר, ברוחב ועומק שמזכירים נגן Blu-ray או אפילו רסיבר קולנוע ביתי צנום.


חזית המכשיר עשויה אלומיניום מוברש שחור, היא כוללת צג LCD כחול וגדול מימדים, מספר לחצני שליטה עבור הפעלת פונקציות מרכזיות כמו ניווט בתפריטים, עמעום אור התצוגה ומעבר בין מצבי וידאו.

בצד ימין, ניתן לראות את הפתח למגירת דיסק קשיח, במקומה ניתן להתקין גם כונן Blu-ray מהסוג המיועד להתקנה במחשבים.


Popcorn C200



חיבורים

מאחור, נמצא יציאות וידאו מסוג HDMI, קומפוננט, S-Video וגם קומפוזיט, תחום האודיו מכוסה ע"י יציאות דיגיטליות מסוג קואקסיאלית ואופטית וגם יציאת RCA אנלוגית.

מלבד זאת, ישנם שני חיבורי USB אחוריים + שני קדמיים (ועוד חיבור חמישי פנימי) המיועדים לחיבור כוננים או התקני זיכרון חיצוניים, לא נמצא כאן חיבור USB-PC המיועד לחיבור ישיר למחשב למטרת העברת קבצים (בהתחשב בגודלו של ה- C200, גם לא סביר שנרצה להזיז אותו בכל פעם עבור העברת קבצים).

אפשרויות חיבור רשת כוללות חיבור לרשת חוטית וגם אפשרות להתקנת כרטיס WiFi n פנימי במכשיר.

Popcorn C200


צג LCD
צג המידע מציג ספרות ואותיות באפור על רקע כחול, הוא מאפשר שיטוט בתיקיות מבלי הצורך להפעיל את מסך הטלויזיה (שימושי כאשר מעוניינים לנגן קבצי אודיו בלבד), אך שילוב הצבעים אפור/כחול הופך את קריאת הצג לבלתי אפשרית ממרחק צפיה של 2.5 מטרים מהמכשיר.


Popcorn C200


התקנת דיסק קשיח או כונן Blu-ray

יש לפרק את המכסה העליון של המכשיר שתפוס ע"י בורג יחיד.

בצד ימין, ניתן לראות את "כלוב" הדיסק, הוא מגיע מהמפעל עם מסילה מובנית המיועדת לאחסון דיסק קשיח 3.5", ביחד עם שקעי חיבורים מתאימים וגם מנגנון דלת נפתחת שמאפשר להחליק פנימה את הדיסק, ללא צורך בפירוק המכשיר.
גם הגימור הפנימי נראה אסטטי ובעל רמת גימור טובה מאוד.

Popcorn C200


אם ברצונכם להתקין כונן Blu-ray, יש לפרק את מנגנון הטענת הדיסק הקשיח, להכניס במקומות את ה- BD-ROM, להבריג ארבעה ברגים בכדי לחברו ל-"כלוב" ואח"כ שניים נוספים בכדי לחבר את הכלוב למארז.
בסיום שלב זה, מחברים את כבלי ה- SATA והמתח והנה יש לכם נגן Blu-ray לכל דבר.
רצוי מאוד לבחור בכונן Blu-ray בעל גימור שחור, שיתאים לגימור הכללי של ה- C200.
כדאי לציין כי ה- C200 כולל שני זוגות של כבלי SATA ומתח, כך שניתן לחבר במקביל כונן Blu-ray וגם דיסק קשיח (ואז צריך לאלתר מקום נוסף במארז המרווח למדי עבור הדיסק השני).

Popcorn C200


ערכת שבבים
כפי שניתן לראות, המארז כולל לוח אם קטן למדי, ערכת השבבים (Chipset) הינה מדגם Sigma Designs SMP8643, עם מעבד בתדר 667MHz וזיכרון 512MB DDR2 DRAM ו- 256MB NAND Flash, מה שמהווה שיפור לעומת הדגם הקודם A-110.

בדומה לגימור החיצוני, גם זה הפנימי לא הוזנח, הכבלים מונחים באופן מסודר ומאוגדים באזיקונים, ספק הכוח הינו פנימי ולצידו נתין לראות מקום לכרטיס Wifi n פנימי.
מאחורי מיקום הכונן (שקיח או Blu-ray), ישנו פתח אוורור, עליו ניתן להתקין בעת הצורך מאוורר שיפנה את האויר החם החוצה.

הדלקה וכיבוי
בניגוד ל- A110 שהיה ניתן לכיבוי רק ע"י הוצאת פיזית של כבל החשמל, ה- C200 כולל מתג פיזי.

מצב ה- Stand-by ב-A110 לא היה ממש אמיתי, הוא כיבה רק את יציאות הוידאו של המכשיר והשאיר את שאר הרכיבים במצב פעיל, ה- C200 מגיע גם עם מצב Stand-by דומה (מואר באור לבן בעת הפעלה ואדום במצב כבוי), אך ניתן גם לכיבוי מלא מהשלט ע"י לחיצה ארוכה של מספר שניות על לחצן הכיבוי.
תהליך הדלקה וטעינת מערכת ההפעלה קוצר מעט ביחס לדגם הקודם והוא עומד כעת על כ- 40 שניות מרגע הדלקה ועד שהמכשיר מוכן לפעולה.

שלט רחוק

שלט ה- C200 כולל שני חידושים מעניינים, הראשון הוא תצורת עבודה בגלי רדיו - RF, לשם כך, יש להתקין באחורי המכשיר את האנטנה המצורפת (קטנה במימדיה).
כתוצאה משיטת הפעולה ב- RF, טווח השלט מצוין ואפילו חודר קירות, לא צריך יותר לכוון את השלט במדויק לעבר הסטרימר, אפשר לשלוט ללא הקדשת מאמץ.
בעלי שלטים אוניברסליים (שפועלים בד"כ על IR ולא RF), יכולים לרכוש בתוספת מחיר מודול אינפרה אדום שמוסיף עינית חיצונית למכשיר.

Popcorn C200

תאורת מקשים
זה שלט הסטרימר הראשון בו נתקלתי שכולל גם תאורת מקשים, התאורה הכתומה מצילה חיים ממש בעת תפעול בחדר חשוך, המקש היחיד שאינו מואר הוא טבעת החיצים במרכז השלט.
בנוסף, תכנון מיקומי הלחצנים נוח למדי, לדוגמה, מקש Stop ניצב ליד ה- Play, פונקציות Play ו- Pause מופיעות על מקש משותף, ארוך וקעור ונוח ללחיצה, מול מקש זה, ניצב מקש בעיצוב דומה שתפקידו הינו לשלוט על עוצמת הקול.

ממשק ה- Popcorn Hour C200

ממשק המכשיר שודרג וכעת הוא כולל מסך בית המציג אייקונים המסתובבים בציר מעגלי, עם רקע בגווני שחור / צהוב / ירוק שנראה אלגנטי על מסך הטלויזיה, הייתי שמח לתוספת של טקסט vxcr ליד כל אייקון (כגון "חיבור רשת" או "ניגון דיסק" וכו').

Popcorn C200


המעבר בין התפריטים השונים מתבצע בקצב זריז יותר מאשר בעבר, אך עדיין נתקלים בהשהייה פה ושם האורכת מספר שניות.

תפריט הגדרות

תפריט ההגדרות זהה בצורתו לזהה הקיים בדגם הקודם, הגדרות וידאו / אודיו כוללות את רשימת כל הרזולוציות הנפוצות כיום וגם סנכרון ה- Framerate - שימושי מאוד עבור תכני וידאו בפורמטים מגוונים.
מלבד זאת, ניתן לכוון את סוג הזום וסוג הטלויזיה.

תפריט האודיו מאפשר בחירה בפורמט אות היציאה של פורמטי האודיו השונים, כאשר ניתן לבצע המרת פסקולי DTS לאות סטריאו אנלוגית עבור מי שמאזין לאודיו דרך רמקולי הטלויזיה למשל.


Popcorn C200


תפריטי הגדרות אחרים כוללים הגדרות חיובר רשת ואינטרנט, עם אפשרות להגדרת מספר קיצורי דרך לתיקיות מבוקשות ברשת.
בנוסף, ניתן לבצע עדכון קושחה ישיר, דרך האינטרנט.


ניגון קבצי מדיה

הניווט בתיקיות ספריית המדיה הינו פשוט ומוכר לכל בעל סטרימר, הקבצים מוצגים ברשימה ארוכה, כאשר כל מדיום מוצג ע"י אייקון נפרד, לחיצה על לחצנים צבעוניים בשלט מציגה את קבצי המדיום התואם (וידאו / אודיו / תמונות וגם אפשרות "ALL".
ברשימת הקבצים, משקל כל קובץ מוצג בצד ימין.

Popcorn C200


עברית בשמות קבצים מוצגת בסדר הפוך, נתקלנו גם במקרים בהם השם העברי הוצג כ- ג'יבריש.

וידאו

מבחן ניגון פורמטי הוידאו השונים עובר בהצלחה (דרך דיסק חיצוני או פנימי), מלבד מספר קבצי AVI שצולמו במקור במצלמות סטילס דיגיטליות ולא נתמכו.


דילוג למיקום אחר בקובץ וידאו
לחיצה על Timeseek בשלט מעלה על המרקע תצוגה של מונה זמן, אבל הפעם גם עם תוספת מבורכת של פס זמן שניצב לידו וסמן המראה מיקום הזמן הנוכחי בסרט, כאשר משנים במונה הזמן את ערכי השעות / דקות / שניות, זז גם ציין המיקום על פס הזמן ומראה לצופה את המיקום המדוייק בקובץ.
אם מבקשים לדלג באופן אחר, ניתן להאיץ את הניגון בכפולות של X2 עד למהירות X32, או ללחוץ על לחצני החיצים ימינה ושמאלה, כאשר כל לחיצה מביאה לדילוג של 30 שניות בפס הזמן (אם כי הוסרה היכולת לקפוץ גם במקטעי דקות בחיצים מעלה / מטה כפי שהיתה ב- A110).

כאשר מפסיקים את הצפיה בנקודת זמן כלשהיא בסרט, ניתן אח"כ לחזור ולצפות מאותה הנקודה בדיוק.


Popcorn C200


לחיצה על Info מעלה שני פסי מידע, העליון מציג מידע על זמן ומיקום נוכחי בסרט והתחתון מציג פרטים כגון.

Popcorn C200


כתוביות
Popcorn C200ה- C200 עושה בסה"כ עבודה טובה מאוד עם הכתוביות, ומצליח להציג בהצלחה כתביות מסוגים שונים. במקרים בהם ישנן כתוביות SUB "פנימיות" בקובץ MKV וגם קובץ SRT חיצוני, סיטואציה ה"מבלבלת" סטרימרים רבים, יאפשר ה-C200 לעבור בהצלחה בין כל קבצי הכתוביות השונים.
תפריט הכתוביות מוצג באופן גרפי נאה, מאפשר פעולות כמו סנכרון, שינוי צבעים, גודל, מיקום ומעבר בין שפות תרגום שונות.

קבצי RIP של DVD ו- Blu-ray


כעת מגיעים לאחת מנקודות החוזקה של המכשיר, תיקיות VOB של כותרי DVD מנוגנות באופן מיידי (צריך לעמוד עם הסמן על תיקיית הסרט וללחוץ Enter).
תפריט ה-DVD עולה על הצג וניתן לשוטט בין התפריטים ולבחור פרמטרים שונים, בדיוק כמו בכל נגן DVD ממוצע.
גם ב- Blu-ray המצב אינו שונה, לאחר בחירה בתיקייה, עולים תפריטי כותר ה- Blu-ray, מחזה שהיה עד היום רק בגדר חלום לרבים מה"פריקים" של וידאו.
ניגון בלוריי עובד בד"כ באופן חלק, נתקלנו פעם או פעמיים במקרה בו קטע שבחרנו לא הצליח להתנגן והנגן חזר לתפריט הראשי של הכותר, בחירה נוספת באותו הקטע נוגנה בהצלחה בפעם השניה.
הכל נגיש למשתמש, גם מעבר בין כתוביות (לא SRT), שינוי פסקולי אודיו וכדומה, בדיוק כמו בנגן Blu-ray רגיל.
זה בהחלט מהווה פיתרון מצויין למי שמבקש לגבות את ספריית הבלוריי שלו (כן, אני מודע לכך שהרעיון מקדים מאוד את זמנו...).

מי שמבקש להכנס אל תוך תיקיית הסרט, למצוא את קובץ ה- M2TS הנכון ולנגן אותו בנפרד (עם קובץ כתוביות SRT למשל) לא יוכל לעשות זאת בנגן הזה שיודע לנגן תיקיות כותרי בלוריי רק כסרטים מלאים.

ניגון בתצורת SMB דרך הרשת לא צלח כלל בעת ניסיון ניגון קבצי RIP של DVD או Blu-ray, NFS היה מוצלח יותר בענין זה.
נראה שעדיין במקרה הזה יש עדיפות לדיסק קשיח פנימי או דיסק חיצוני דרך USB.

בנוסף, אם רוצים להנות מתכונת BD-Live (שמאפשרת הורדת תכנים מהרשת בכותרים התומכים בכך), יש לחבר דיסק און קי בעל נפח מינימום של 2GB למכשיר או להשתמש בדיסק קשיח פנימי.


אגב, כונן ה- BD-ROM בו השתמשנו (מתוצרת סוני) הרעיש למדי בעיקר בשניות הראשונות לאחר שכנסת הדיסק וגם בעת דילוג בין קטעים בסרט, אבל זה מאפיין של הכונן עצמו ולא של הסטרימר.


Popcorn C200


ניגן דיסקים אופטיים של Blu-ray

כאמור, לאחר התקנת כונן מחשב BD-ROM, הופך ה- C200 לנגן בלוריי לכל דבר.
מדידת זמני טעינה סרט בלוריי
העלתה ממצא של 24 שניות מרגע סגירת המגש ועד לעליית הסרט.
כאשר הסרט נמצא כבר במגש הפנימי, לאחר שנוגן ובוצעה פעולת STOP, זמן ההפעלה דרך התפריט מתקצר לכ- 17 שניות.
אלו תוצאות לא רעות בהשוואה לנגני בלוריי אחרים ואפילו מהירות יותר ביחס לחלק מהם.

גם במקרה הזה, מי שמחבר את הנגן אל הטלויזיה בלבד, יוכל עדיין להנות מהאזנה לפורמטי האודיו דרך רמקולים הטלויזיה, זאת בזכות העובדה שה-C200 מבצע DownMix של פורמטי האודיו החדשים כדוגמת DTS Master Audio או Dolby TrueHD לרמה של סטריאו, אותו מסוגלת הטלויזיה להשמיע.

איזורי כותרים
הגנת האיזורים של תקן ה- Blu-ray פועלת גם כאן ולאחר מספר הפעלות, כונן המחשב ינעל לאיזור ספציפי (בדיוק כפי שקורה בשימוש במחשב).
ניתן לעקוף הגבלות אלו ע"י התקנה של אפליקציה שפותחה בידי קהילת ה- C200 או להשתמש באפשרויות אחרות.


Popcorn C200


קבצי מוזיקה
בזמן ניגון קובץ, מציג ה- C200 מציג תמונות מתחלפות שנמצאות באותה התיקייה. יש אפשרות שליטה בסיסית על הקובץ מהתפריט והסטרימר תומך, מלבד MP3 ו-WAV גם בפורמט FLAC האודיופילי.

Popcorn C200

תמונות
בזמן הצפיה בקובץ תמונה, ארבעת לחצני החיצים שבמרכז השלט, מזיזים את התמונה על המסך, בעוד מקשי הרצה קדימה/אחורה מבצעים זום אין ואאוט. לחיצה על Play במקום Enter מביאה למצב מצגת בו התמונות מתחלפות כל מספר שניות (לפי הערך שהכנסנו בתפריט הגדרות).

גלישה באינטרנט
ה- C200 מאפשר גלישה לקבוצת אתרים דרך שירותי חברת Popcorn, יש כאן את מבחר אתרי רדיו / טלויזיה OVER IP הרגילים ובשבוע האחרון נמסר כי Youtube הודיעה לחברת Pocorn על הסרת התמיכה בשירות מצידה.

בנוסף, ניתן להוסיף אתרים לרשימה, אולם בצועי הדפדפן, במיוחד כאשר מדובר באתרים ישראליים לא ממש מאפשרים גלישה נורמלית.


Popcorn C200


סיכום

ה- Popcorn C200 מבצע דילוג כולל מעל הדגם הקודם A110 שהצליח לכבוש את עולם מזרימי המדיה.
ה- C200 מאפשר להפוך לנגן Blu-ray מלא וכך להנות משני עולמות התוכן: עולם הקבצים ועולם הדיסקים האופטיים.

מלבד יכולת זאת, מקבל הלקוח ביצועים משופרים (זמני תגובה, תפריטים מעוצבים ועוד), עיצוב סלוני, גמישות גדולה בהתקנה הכוללת שלט RF רחב טווח ואפשרויות התקנה מגוונות של התקני מדיה (כוננים קשיחים ונגן בלוריי של מחשב).

כל אלו, הביאו גם לקפיצה גדולה במחיר המכשיר, כאשר הוא עולה כיום בישראל כ- 2,890 ש"ח, המתחרה הישיר מולו בשוק המקומי הינו דגם ה- Dune Base 2 שתומך בניגון תפריטי בלוריי (רק של קבצי RIP) אך אינו כולל יכולת התקנה של כונן Blu-ray פנימי כדוגמת הפופקורן. 
כיום, זמני אספקת המכשיר בהזמנה ישירה מהיצרן ארוכים למדי, סביר להניח כי בחודשים הקרובים, לאחר שישקע האבק לאחר תרועות ההשקה ברחבי העולם, ירד גם המחיר ויגדל היצע המכשירים.

ציון:

מחיר: 2,890 ש"ח (כונן Blu-ray יש לרכוש בנפרד).
יבוא ואחריות: סבן גרופ


קישור: מפרט מלא - Popcorn C200 Review
מעבר לתגובות בפורום