אמבלייז חושפת סלולארי חדש

avihy.a
25-11-2009 11:33

First Else, הסלולארי השני מתוצרת החברה הישראלית מיועד להגיע לשווקים באמצע 2010.

חברת אמבלייז הישראלית נמצאת בכותרות בתקופה האחרונה דווקא בהקשר של שחרורו מהכלא ל- 10 ימים של היו"ר המייסד של החברה, אלי רייפמן, לאחר שנענש על ביזוי ביהמ"ש במהלך המשפט שמתנהל נגדו על חובותיו לנושים של החברה.

עם קשר או בלי, חברת אמבלייז מאותתת שהפרשה הנ"ל לא משפיעה עליה בעבודה השוטפת, להיפך. באירוע שנערך אמש בלונדון חשף מנכ"ל החברה, אמיר קופרווס, את הסלולארי השני של החברה העונה לשם First Else.
המכשיר החדש מבוסס מסך מגע בגודל 3.5 אינצ', מקלט GPS מובנה, מצלמת 5 מגה-פיקסלים וזיכרון פנימי בנפח 16 Giga. בנוסף, מערכת הפעלה של ה- Else, Else Intuition,  היא עצמאית וייחודית לאמבלייז ומבוססת על לינוקס. המכשיר החדש טומן בחובו מעבד זהה ביכולותיו למעבד שנמצא ב- 3Gs והוא יעבוד ברשתות HSDPA ו- EDGE.

דווקא בתקופה שבה ישנה פריחה של מערכות הפעלה סלולאריות ותחרות קשה ביניהן, על הנייר קשה לחזות עתיד יותר מדי וורוד ל- Else החדש. עוד לא יבש הדיו על הודעות הפיטורים ל- 100 עובדי Modu הישראלית בשבועות האחרונים, ועוד פיתוח ישראלי (מעורר גאווה ככל שיהיה) קופץ לאוקיינוס שורץ הכרישים של עולם הסלולאר העולמי. למרות שלפי הצהרותיו של קופרווס בראיון שנתן ל- 'ידיעות אחרונות', אין כאן הכרזת מלחמה על ענקיות כמו נוקיה או מוטורולה וגם לא אפל, למרות הדמיון וההשוואה הבלתי נמנעת לאייפון.

ואם כבר ענקיות כמו אפל ונוקיה, גם ל- Else תהיה חנות אפליקציות ייעודית שלהבדיל מאלו שאנחנו מכירים היום תעבוד ללא צורך בכרטיס אשראי וקשר ישיר עם המשתמש, אלא היא תעבוד בתיווך המפעילה הסלולארית.

לא סופרים אותנו

מה שלא יהיה, כמו עוד כמה סטארט-אפים ישראליים טיפוסיים, את הצרכן הישראלי זה לא צריך להדאיג במיוחד מהסיבה הפשוטה שאין כרגע שום כוונה או תכנית להכניס באופן רשמי את ה- Else החדש לשוק הישראלי (מישהו אמר I-GO?).

מעבר לתגובות בפורום