Squeezebox Radio - סטרימר למוזיקה בלבד, ביקורת

ליאור קורן
23-11-2009 12:30

ה- Squeezebox Radio מהווה סטרימר מוזיקה נוסף באבולוציה של חברת לוג'יטק, הפעם הוא מזרים מוזיקה מהמחשב או תחנות רדיו אינטרנטיות למטבח או לכל חדר בבית.


לוג'יטק הינה אחת מהחברות הבודדות שמתמחה בנגני סטרימרים המיועדים למוזיקה בלבד, לאחר שהיא רכשה את חברת Slim Devices, הלכה וגברה ההתמקדות במותג Squeezebox שמחזיק כיום תחתיו משפחה שלמה של נגני מוזיקה בתצורות שונות.

בשנה שעברה סקרנו את נגן הסטריאו - Squeezebox Boom, הפעם אנו סוקרים דגם שנחשב חדש יותר באבולוציה אך חסר לעומת ה- Boom רמקול אחד ומגיע לעומת זאת עם מסך LCD צבעוני בגודל 2.4 אינטש ומספר יכולות נוספות.

סטרימר שחור ומבריק

גוף המכשיר, כדרכה של לוג'יטק בסטרימרים עשוי פלסטיק שחור ומבריק, חזית המכשיר הינה ישרה ברוב שטחה למעט התעגלות בקצוות, מצד שמאל נמצא רמקול יחיד ובצד ימין ממוקם פנל השליטה שכולל חוגה רב תכליתית גדולה המשמשת עבור בחירה בין אפשרויות  שונות ומעבר בין רשימות למשל, מצד שמאל לה נמצאת חוגת הווליום כאשר לחיצה עליה מביאה להשתקת הקול (Mute), שאר הלחצנים מוכרים ממכשירים דומים של החברה והם משמשים למטרות כגון הרצה קדימה אחורה, לחצן חזרה ו- Home.

מעל פנל השליטה, מביט מלמעלה מסך LCD חדש בגודל 2.4 אינטש שמחליף צג עם ספרות פלורוסנטיות שקיים בדגם ה- Boom, בכל צד שלו נמצאים שלושה לחצני גישה ישירה / קיצור לתחנות מועדפות.

צידו האחורי המעוגל של ה- Radio כולל גומחה המשמשת עבור החזקה נוחה ביד, מתחתיה נמצאות יציאת רשת חוטית וכניסת אודיו לנגנים כגון אייפוד, כאשר בצד המכשיר ישנה גם יציאה לאוזניות.

Squeezebox Radio


הפעלה ראשונה

בהדלקה ראשונה של ה- Squeezebox Radio, מופיע על הצג מסך הגדרות ראשוניות, הסטרימר מחפש רשתות אלחוטיות זמינות ומתחבר לזו שאותה בחר המשתמש.
לאחר מכן, מתבצעת בדיקת גרסת קושחה ואם היא לא החדשה ביותר, ישאל המשתמש האם לבצע עדכון קושחה לזו המעודכנת ביותר.

לאחר ביצוע העדכון, יתבקש המשתמש לפתוח חשבון ב- Squeezebox Center, הרשמה כוללת הקלדת כתובת Email וסיסמה כאשר ניווט בין ספרות ואותיות מתבצע בעזרת החוגה הגדולה.

לאחר פתיחת חשבון, ניתן להתחיל להאזין למגוון תחנות הרדיו, מבלי הצורך בהתקנה של תוכנה כלשהיא על המחשב, מה שמהווה בהחלט שיפור ביחס למכשירים מדורות קודמים.

Squeezebox Radio


שרת Squeezebox

לאחר שה - Radio היה מנותק מהחשמל למשך כיומיים, הוא סירב להתחבר לאתר האינטרנט של Squeezebox באופן ישיר מהמכשיר ונאות לעשות זאת רק לאחר שהתקנתי במחשב את תוכנת ה- Server.

תוכנת ה- Squeezebox Server מאפשרת לשלוט על הגדרות שונות במכשיר וחשוב מכל, מאפשרת לנגן את קבצי המוזיקה שנמצאים במחשב האישי או על כונן אחר.

הורדנו את גרסת Squeezebox Server v7.4.1 מהכתובת www.mysqueezebox.com, גרסה זו שוקלת 50MB.
לאחר התקנתה, יתבצעו סריקה ואינדוקס של כל קבצי המוזיקה בתיקיות אותן סימנתם, כך שהמוזיקה תהיה מסודרת על פי פרמטרים כמו ז'אנר, זמר, שנים וכו'.

אפשרויות ניגון מדיה – מוזיקה

ה- Radio מאפשר ניגון קבצי אודיו שמאוחסנים על המחשב, כאן ממשיכה מסורת התמיכה המצוינת של לוג'יק במגוון פורמטי קבצים, החל מ- MP3 הפופולרי, דרך FLAC המיועד בעיקר לאודיופילים ועד לפורמטים מגוונים כגון התאמה מלאה ל- iTunes ועוד.
כאמור, ניתן לחפש מוזיקה בחלוקה לפרמטרים כמו אלבומים,  סגנונות, שנים ועוד. ניתן לנגן גם ב- "מיקס אקראי" או רשימות השמעה.
מומלץ לשנות בתוכנת ה- Server על המחשב את הממשק מעברית לאנגלית, אחרת על צג הסטרימר יוצג ממשק בעברית עם אותיות המופיעות בסדר הפוך ("מוסיקה" מוצג כ- "הקיסומ").

רדיו אינטרנטי
מלבד ניגון קבצי ספריית האודיו האישית, מאפשר ה- Squeezebox Radio גישה לכמות גדולה של תחנות רדיו אינטרנטיות המחולקות עפ"י ז'אנרים כגון היפ הופ, ג'אז, מוזיקה אלקטרונית ועוד סגנונות רבים.
התחנות מוצגות ברשימה שמית כאשר ליד חלק מהשמות יוצג גם לוגו של התחנה, לאחר בחירה בתחנה הרצויה, עוברות מספר שניות של טעינה והמוזיקה מתחילה לזרום מהרמקול.

Squeezebox Radio


חיפוש תחנות רדיו מתבצע על פי שמות ערים או מדינות בעולם, או על סמך בחירה בסגנונות מוזיקה שונים ומשונים. ניתן להוסיף תחנת רדיו לרשימת מועדפים, או להשתמש בששת לחצני הקיצור העליונים.
השיטוט בתחנות השונות יכול להעביר בקלות מספר ימים של כיף בכל סגנון מוזיקה קיים כמעט.

איכות הצליל טובה באופן יחסי למכשיר בסדר גודל קטן שכזה, עם צליל צלול ומאוזן יחסית, זה לא נגן שמיועד להרעיד את קירות הבית אלא מיועד בעיקר עבור "האזנת רקע" במקומות כמו חדר שינה או מטבח לחילופין.

Flicker ו- Facebook

כאמור, בהתקנה ראשונית של ה- Radio, יש לפתוח חשבון משתמש באתר mysqueezebox, לאחר מכן, כניסה לאתר מאפשרת לשלוט על מספר פונקציות המוצגים בלשוניות שונות:
ניתן לבחור אפליקציות נבחרות מתוך רשימה ולהתקין אותן, לנהל את האפליקציות המותקנות, ניהול רשימות מועדפים,  תזמון צלצולים מעוררים במכשיר, עמעום תאורת המסך כאשר האור בחדר כבה.

מגוון אפליקציות
ניתן לבחור באתר mysqueezebox מבחר אפליקציות כמו למשל כאלו שמחפשות בארכיוני מוזיקה ספציפיים, ניתן אף להתקין אפליקציות כמו Flicker או Facebook, כל אפליקציה שבחרתם להתקין באתר תופיע גם בתפריט הנגן שאצלכם בבית.
אפליקציית Queen למשל, מעלה על צג המכשיר  ערוץ מידע שלם על הלהקה ושיריה, כולל כל מילות השירים, סיפורים מאחורי הקלעים על הפקת כל שיר ואפילו אפשרות לרכישת אלבומים באופן ישיר מה- Radio דרך אתר Amazon.

אפליקציית פליקר למשל יכולה להציג תמונות מהחשבון שלכם, של חברים או לחפש תמונות באופן יזום / רנדומלי, היא מציגה תמונות באיכות לא רעה (בהתחשב בגודל הקטן של המסך) על צג ה- LCD הצבעוני של המכשיר.
בנוסף, ניתן גם לשתף חברים מ- FACEBOOK בהמלצות המוזיקה להם אתם מאזינים.
ניתן להפעיל דרך אתר www.mysqueezebox.com גם אפליקציית שלט רחוק שמדמה את ממשק ה- Radio, כך שאם יש לכם למשל מחשב נייד בסלון, הוא יוכל לשמש כשלט רחוק מלא של הנגן, או אף להפעיל את הסטרימר ממחשב שנמצא בחדר אחר.

את האפליקציות, אגב, ניתן להתקין גם ישירות מתוך ממשק המכשיר, אין צורך לגלוש דווקא דרך המחשב.

Squeezebox Radio


סיכום

לוג'יטק ממשיכה במסורת אותה למדנו להכיר, הפעם היא עושה זאת עם מכשיר שמתחרה למשל ב- Tivoly Model One אך במקום לקלוט תחנות רדיו "בשיטת האסכולה הישנה" הוא עושה זאת דרך האינטרנט וחיבור רשת שמאפשרים האזנה לאינספור תחנות רדיו אינטרנטיות ולקבצי אודיו מהספריה הפרטית.

הוספת היכולות הללו מתבטאת גם בתוספת קלה למחיר מעל ה- Tivoly ובשני המקרים הייתי שמח לתוספת של עוד רמקול אחד (לתצורת סטריאו).
צריך לזכור כי ביחס לסטרימרים האחרים, ה- Radio כולל גם יחידת הגברה פנימית, רמקול וגם מסך LCD צבעוני, אך עדיין, היינו מצפים לדוגמא לתמיכה עברית מושלמת ואנו מקווים כי הדבר יתבצע בגרסאות תוכנה עתידיות של המכשיר.

ציון:
מחיר: 1,199 ₪
אחריות: מעתק

בעד: תמיכה בסוגי קבצי אודיו רבים, רשת חוטית ואלחוטית, מסך LCD צבעוני.
נגד: תמיכה בעברית לא מושלמת.

מפרט טכני – Logitech Squeezebox Radio Review

רמקול: טוויטר Soft Dome 3/4, וופר 3".
מגבר: Class D
פורמטי אודיו נתמכים
MP3, FLAC, WAV, AIFF, WMA, Ogg Vorbis, AAC, Apple Lossless
פורמטים אחרים יכולים להתמך בעזרת תוכנת השרת.
תחנות רדיו נתמכות:
MP3, Ogg Vorbis, AAC,
רשת אלחוטית - 802.11g
תמיכה בפרוטוקולי הצפנה: WPA Personal, WPA2-AES, 64/128-bit WEP
רשת חוטית 10/100
מידות: גובה 130 מ"מ, רוחב 220 מ"מ, עומק 128 מ"מ

מעבר לתגובות בפורום