Google Chromium OS: שוחררה למפתחים

אביחי אפוטה
19-11-2009 21:57

אחרי דפדפן ה- Chrome, גוגל משחררת היום למפתחים את בסיס הקוד למערכת ההפעלה שלה המתבסס על הדפדפן.

במסיבת עיתונאים שהסתיימה לפני מס' דקות השיקה גוגל את מערכת ההפעלה שלה למחשבים, Google Chromium OS, למפתחים ולמשתפי פעולה.
כבר באמצע השנה הכריזה גוגל כי בעקבות ההצלחה שבאה עם הדפדפן שפיתחה, ה- Google Chrome, ונגיסת נתח משמעותי מהדפדפנים המתחרים כמו Internet Explorer ו- Firefox - היא נכנסת למועדון המצומצם והמאוד לא תחרותי של מערכות ההפעלה למחשבים, ומתחילה בפיתוח מערכת הפעלה עצמאית שתהיה זמינה למשתמשים בעוד כשנה.

כבר היה ידוע מראש שמערכת ההפעלה החדשה של גוגל למעשה תתבסס על הדפדפן שהשיקה בשנה שעברה וזכה כבר למס' עדכונים וגרסאות בוגרות ומשופרות יותר. הרעיון של גוגל עליו מתבססת ה- Chromium OS הוא למעשה העובדה שאת רוב זמננו בעבודה על המחשב אנחנו עושים באינטרנט. ועבודה בסביבת האינטרנט אנחנו מבצעים באמצעות הדפדפן, יהיה אשר יהיה.

לכן, גוגל מפתחת את מערכת ההפעלה שלה על בסיס דפדפן אינטרנט. הטענה של גוגל היא שכאשר אנחנו מפעילים מחשב (נייח/נייד) אנחנו בדרך-כלל נאלצים לחכות שניות ארוכות ואף דקות (!!) לטעינת מערכת ההפעלה, על שלל תוכנותיה, כשכל רצוננו הוא לגלוש באינטרנט. כאשר מערכת ההפעלה שלנו למעשה תהיה דפדפן, עם יכולות משופרות ורחבות יותר לניהול מחשב, בתוך שניות מרגע ההפעלה נהיה כבר 'אונ-ליין'.

מבחינה חזותית על המסך ננהל את המחשב מתוך הדפדפן. בדומה מאוד למה שהורגלנו אליו מחלונות XP, 'ויסטה' ו- '7' עם שורת כתובת, כפתורי אחורה/קדימה וכד' - אלא שב- Chromium OS התצוגות ינוהלו ב- 'טאבים' (Tab) שיאפשרו מסכים שונים. החידוש המשמעותי ביותר הוא השימוש ב- Web App's(אפליקציות רשת). כל העבודה על המחשב תתבצע באינטרנט לא על המחשב עצמו. המשמעות היא שאין צורך בהתקנות, עדכונים, הסרת תוכנות וכד' - הכול נעשה 'אונ-ליין'.

רק בשביל לחדד את הנקודה - מערכת ההפעלה של גוגל, לכשתצא, לא אמורה בשלביה הראשונים להתחרות עם 'חלונות' של מיקרוסופט או Mac OS של 'אפל'. היא לא מיועדת למחשבי 'דסקטופ' או ניידים כמו שאנחנו מכירים. זו מערכת הפעלה קלילה שמתאימה יותר ל- 'נטבוקים', לדוגמא, ולמערכות מחשב שיתוכננו ויתפרו למידות המדויקות שלה.

סרטון וידאו - מערכת ההפעלה Google Chrome


מעבר לתגובות בפורום