ישראל על המפה, של Google

אביחי אפוטה
15-11-2009 06:56

החל מסוף-השבוע מפת ישראל מופיעה במלואה ובעברית בשירות המפות של גוגל במכשירי הסלולר.

 
אחת האפליקציות המעניינות יותר שמוצעות למכשירים סלולאריים היא ה- Google Maps המפורסמת, ולא רק לאייפון אלא לכל מכשיר סלולארי נתמך. אבל עד כה, מסיבות שקשורות להסכמי רישיון של מיפוי ארץ הקודש, פירוט הרחובות של ישראל היה זמין אך ורק דרך אתר האינטרנט של Google Maps, כמו גם התמיכה בשפה העברית של המפה.

באופן די מפתיע וללא שום הודעה מוקדמת דווח בבלוגים ופורומים שונים ברשת על כך שלפתע מפת ישראל מופיעה במלואה באפליקציה הייעודית במכשיר הסלולר השונים. שימוש באפליקציות הסלולר של שירות המפות של גוגל במכשיר הסלולר היה תמיד מציג את ישראל בטקסטורה אפורה ללא שום אפשרות לפירוט. כעת, ניתן לקבל פירוט כמו כל מדינה אחרת שנגישה ב- Google Maps: בתי עסק, חניונים, רחובות וסמטאות, תחנות דלק, אתרים ספציפיים ועוד.

הענין מעלה תהיה האם מדובר עוד צעד שמתקשר לעובדה שמכשיר האייפון עומד לנחות באופן רשמי בישראל. מצד אחד זו חדשה שיכולה להשתלם מאוד לחברות הסלולר שישווקו את המכשיר בקרוב בעקבות עלייה בגלישה סלולארית באמצעות הניווט ב- Google Maps ומצד שני יאלץ אותם לזנוח או לפחות לא לבנות על רווחים משמעותיים משירותי ה- GPS הסלולאריים הפרטיים שהן מציעות ללקוחות.

בשורה התחתונה, זה תמיד משמח לראות שאנחנו הופכים ללא שונים משאר העולם. גם אם זה מגיע באיחור רב.

מעבר לתגובות בפורום