אייפון יושק בישראל בתחילת דצמבר

אביחי אפוטה
09-11-2009 20:29

לאחר דחיות רבות ונשנות, ושנתיים וחצי מאז הושק בעולם: אפל העולמית אישרה ל- 3 המפעילות המקומיות להשיק את המכשיר בארץ


לפי פרסומים שונים שהיו במהלך היום נקבע תאריך יעד להשקת מכשיר ה- iPhone בישראל. זה יקרה במהלך השבוע השני של חודש דצמבר, כנראה ה- 10 לחודש, יהיה היום שבו באופן רשמי ישווק המכשיר הנחשק של Apple - כמעט שנתיים וחצי מאז יצא לאוויר העולם.

על-פי הפרסומים, באמצעות הודעת דוא"ל, הודיעה חברת Apple העולמית ל- 3 המפעילות הסלולאריות המקומיות שהסתיימו כל ההכנות והבדיקות הדרושות להשקת המכשיר בישראל, וזאת לאחר שהסתיימה בהצלחה הבדיקה של הממונה על ההגבלים העסקיים שבמהלכה נבדקו ההסכמים שנחתמו בין Apple העולמית ל- 3 המפעילות כאן בארץ.

נכון לעכשיו, התאריך המיועד למעשה יזניק את שיווקו של ה- IPhone בו-זמנית בכל 3 המפעילות - 'אורנג'',' סלקום' ו- 'פלאפון'. יחד עם זאת, ולאור ההסכמים הנוקשים והדרישות המגבילות של Apple העולמית, עדיין לא ברור כיצד יצאו לפועל הקמפיינים הפרסומיים של המכשיר ואם 3 המפעילות יכללו בקמפיין מובנה ובסיסי שתכתיב Apple או שכל מפעילה תפרסם את ה- IPhone בעצמה.

אורנג' לא מתחברת עם iDigital

גם בהסכם שלכאורה סוכם עם 'אורנג' ויבואנית מוצרי Apple לישראל, IDigital, בדבר שיווק מכשיר ה- IPhone בחנויות של האחרונה מטעם אורנג', יש בעיות. נכון להרגע מי שכבר סיכם על שיווק המכשיר באופן רשמי בחנויות IDigital אלו 'סלקום' ו- 'פלאפון', ואילו 'אורנג' החליטה להשהות את המשא-ומתן עם IDigital בעקבות קשיים.

בנימה אישית אוסיף, כי יש כאן מצב אבסורדי: 3 המפעילות הסלולאריות שלנו למעשה נשכבו על הגדר ונכנעו לכל דרישותיה, יש שיאמרו "דרקוניות", של Apple העולמית בכדי סוף סוף להביא את ה- IPhone לארץ. כולם מיהרו להכריז על המאורע (בהפרשים של דקות, יש לציין) ומאז נכנסו לשנת חורף עמוקה. כמו שכל חייל בשירות סדיר יודע שעוד לא נולד הבנאדם שיעצור את הזמן - כך גם ב- Apple, ושוב, אנחנו עדים בתקופה האחרונה לגל השמועות המסורתי בדבר דור רביעי למכשיר ה- IPhone. ואיפה אנחנו? כן, מאיתנו מצפים לרכוש 300,000(!!) מכשירים בשנה ממכשיר שאוטוטו הופך ללא רלוונטי, כשברור מאוד שהמחירים יהיו "דרקוניים" לא פחות מההסכמים שנחתמו עם Apple העולמית.

לפי איך שזה נראה, או שהמפעילות טיפסו על עץ גבוה מדי והן ייאלצו להציע את המכשירים בצורה אטרקטיבית או שהן יתחילו לחלק אותם במתנה (מישהו אמר: 1+1??).

מעבר לתגובות בפורום