סמסונג P2370 – מסך LCD רחב למחשב

ליאור קורן
04-11-2009 20:00

דגם P2370 של סמסונג מציג גודל 23" ביחס מסך רחב של 16:9 ועיצוב מודרני מינימליסטי, גם איכות התמונה אינה מאכזבת. ביקורת.


עיצוב נאה ומינימליסטי

דגם ה- P2370 ממשיך את מגמת העיצוב האחרונה של סמסונג, הוא דומה לטלויזיה קטנה, עם מסגרת שחורה שמתחילה בגימור מבריק שחור בחלקה הפנימי ומסתיימת בחלק שקוף לגמרי בקצוות.

חזית המסגרת מקומרת קמעה וחפה מכל לחצן או נורה בולטת, אלו מוטבעים בתוכה ועוברים למצב הפעלה עם מגע אצבע.

אז המסך נאה, אבל סמסונג לקחה את מגמת העיצוב אולי צעד אחד יותר מדי קדימה והותירה רק כניסת וידאו אחת מאחור, חיבור DVI בודד מסוג DVI-I שתומך באות דיגיטלי ואנלוגי, כניסת ה- VGA נעלמה בדגם זה, אך ניתן למצוא בחבילה שמגיעה עם המסך כבל המעביר בין VGA אל DVI, כך שבעלי מחשבים עם יציאת VGA בלבד לא יקופחו.
המצאות כניסה בודדת לא תשפיע כנראה על רוב המשתמשים, אבל מי שמבקש לחבר שני מחשבים למסך (אחד בכניסת VGA והשני ב- DVI), כבר לא יוכל לעשות זאת בדגם זה.


Samsung LCD P2370


תפריטים

נגיעה בחלק הימני – תחתון של מסגרת המסך, מאירה לחיים חמישה לחצני מגע המאפשרים כניסה לתפריטים ושינוי פרמטרים שונים.


תפריט Picture מאפשר לשלוט על בהירות, שחובה להורידה לערך נמוך בהרבה מברירת המחדל העומדת על 100, זאת בכדי למנוע כאבי עיניים בשימוש ממושך.
כמו כן, ניתן לשנות ערכי ניגודיות, חדות, Magic Bright ושינוי זמן תגובה.

Magic Color הופך את הצבעים לעזים במראה "Neon'ני" יותר, למי שמעדיף את המראה הזה. בנוסף, ניתן לכוון את צבעי היסוד אדום, ירוק וכחול באופן עצמאי, כמו גם טמפרטורת צבע ואף לבחור במספר אפקטים של צבע כמו שחור לבן, ספיה וכו' שלא ממש ברור לי מי באמת משתמש בהם כיום.
אחד הפרמטרים שהופעתו מתקבלת בברכה יותר הוא היכולת לשינוי גמא בשלושה מצבים, מה שיכול לעזור בחילוץ פרטים נוספים מהאזורים הכהים בתמונה.

Samsung LCD P2370


איכות תמונה

פנל ה- TN, עליו מבוסס דגם ה- P2370 מספק ביצועים טובים ביחס לקטגוריית המסכים במחיר זה, הצבעים מדויקים למדי לעין, האדום לא בוהק מדי, את טמפרטורת הצבע העברתי למצב Custom, העלתי מעט את רווית הכחול וחלצתי את גוון הלבן ממלכודת האפרפרות.

מלבד שינוי הצבעים, אפשר להשתמש באופציית ה- MagicBright שמציגה מצבים שונים של בהירות וניגודיות המתאימים למצבי עבודה מגוונים, ברוב המקרים, מצב TEXT התאים לשימוש כללי של גלישה באינטרנט וכתיבת מסמכים, אז היה הכתב שחור ורקע הדף לבן בצורה מספקת, מבלי לבהוק יותר מדי ולסנוור את העין.

שאר מצבי ה- MagicBright כוללים מצב Game, אינטרנט (שהיה בהיר מדי לעיניי), Movie וגם מצב ניגודיות דינמית, שם המסך אמור להגיע לערך המוצהר של 50,000:1, אך במחיר של תמונה פחות טבעית, צבעים בוהקים וכאב עיניים אם יושבים ליד המסך יותר ממספר דקות.

Response Time - ניתן לבחור בין שלושה מצבי זמן תגובה, Mode2 מציג הכי פחות מריחות ואילו Normal מספיק לרוב השימושים הכלליים ובכל מקרה, לא נראה שהמסך הזה סובל מבעיית מריחות כלשהיא.

Samsung LCD P2370


צפיה בסרטים
דגם P2370 מגיע עם רזולוציית Full HD שמספקת חווית צפיה מלאה בסרטי HD, יחס המסך עומד על 16:9 - בדיוק כמו בטלויזיות LCD או פלזמה (יחס מלבני יותר לעומת מסכי מחשב 16:10), מה שהופך את המסך לרחב בכ- 5 ס"מ יותר בהשוואה למסכי 22" עם 16:10.
בחירה מצב Movie ב- MagicBright מעיר לחיים את החלקים הכהים בתמונה, אבל מעלה גם את הגרעיניות שהופכת לבולטת יותר בעין. אפשר "לשחק" עם אפשרויות כיול התמונה בהתאם להעדפה אישית: ניגודיות מוגדלת על חשבון פרטים בחלקים הכהים, או תמונה מאוזנת יותר, עם צבעים טבעיים, אך על חשבון צבע שחור.


סיכום

בסופו של דבר, קשה לומר משהו רע באמת על המוצר המהוקצע של סמסונג, החברה שומרת על קו אחיד למדי של איכות תמונה ועיצוב בדגמים האחרונים.
הדגם החדש לא מציג מהפיכה ביחס לדגם הקודם 2333SW, אך גוף המסך ו
התפריטים מגיעים בעיצוב יפה יותר, הניגודיות הדינמית משופרת וגם צריכת החשמל טובה בהשוואה: 30w בדגם החדש מול 45w בדגם הקודם ועל כך בהחלט נשמח.


ציון:

מחיר: 1,190 ₪

אחריות: קבוצת חיון

בעד: עיצוב מסך ותפריטים, איכות תמונה טובה בסטנדרט של מסכי TN
נגד:
כניסת וידאו בודדת, ללא רמקולים או מקרופון


נתונים טכניים - Samsung P2370 LCD Review

גודל: 23"
רזולוציה: 1920X1080
בהירות: 250 cd/m²
סוג פאנל: TN
ניגודיות דינמית: 50,000:1
ניגודיות טבעית: 1,000:1
מהירות תגובה: 2ms g2g
זויות צפיה: 170º/160º
יחס מסך: 16:9
כניסות: DVI-I (בערכה כלול גם כבל VGA-DVI).
אפשרות Pivot: לא כולל
רמקולים ומיקרופון: לא כולל
מצלמת אינטרנט: כולל
מידות: רוחב 571 מ"מ, גובה 423 מ"מ עומק (כולל סטנד) 190 מ"מ
משקל: 4.1 ק"ג
צריכת חשמל: 30w
מעבר לתגובות בפורום